LA OSS KOMME I GANG!

Aller først må du laste ned vår app Guardian til din iPhone eller Android mobiltelefon.

Guardian er ment for pårørende. Trykk på ikonet som stemmer med din mobil under. Trenger du hjelp kan du ringe oss på 51 66 51 66


Opprett pårørendekonto

Åpne Guardian appen og registrer en konto for pårørende. Vi anbefaler en hovedbruker. Hvis flere har pårørendeansvar kan denne kontoen deles. Logg da inn med samme navn, e-post og passord.

Les gjennom og godta brukervilkårene. Trykk på Registrer meg.

Bekreft e-postadressen

En e-post har nå blitt sendt til e-postadressen du registrerte. Åpne denne e-posten og klikk på linken for å bekrefte e-postadressen. Du vil da få en bekreftelse som vist på bildet.

Gå tilbake til Guardian appen ved å trykke på Åpne App.

NB! Dersom du ikke får ovennevnte e-post fra oss anbefaler vi å sjekke om den har havnet i søppelpost (spam).

Opprett bruker

Nå må du opprette en bruker – det vil si registrere den som skal bruke Contact™

Klikk på Opprett ny bruker.

Opprett bruker

Fyll inn de påkrevde feltene. Vi anbefaler å bruke et alias, ikke ekte eller fullt navn.

I eksempelet på bildet er Mor brukt som alias.

Det er ikke påkrevd å fylle ut de andre feltene, men vi anbefaler å fylle dem ut for at grenseverdier skal beregnes riktigst mulig.

Klikk på Lagre når du er ferdig med å fylle ut feltene.

Hjem-skjerm (Dashboard)

Du har nå registrert en bruker. Bildet viser hjem-skjerm (dashboard). I eksemplet er Mor eneste bruker, men om du legger til flere Contact-brukere så havner de her på hjem-skjermen.

Trykk på brukeren (Mor) for å sette opp Contact™ for brukeren.

(Senere, når du er gjennom førstegangs oppsett, er det er på hjem-skjermen at du administrerer brukere ved å trykke på dem.)

Sette opp Contact™

Når du har trykket på brukeren får du opp dette skjermbildet.

Trykk på feltet Trykk her for å sette opp Contact.

Sett Contact™ på lading

Det neste du må gjøre er å koble laderen til Contact™ som vist. Vent til Contact™ har startet opp og viser ID på skjermen. (Dette kan ta noen minutter.)

Trykk på Fortsett når du ser ID-en i skjermen på Contact™.

(ID begynner med C- etterfulgt av 4 tegn.)

Velg din Contact™ (ID)

Velg din Contact™ i listen som dukker opp.

Mest sannsynlig er det bare din Contact™ som dukker opp i listen, men om du ser andre er det viktig at du klikker på den samme ID-en som vises i skjermen på Contact™.

NB! Hvis du ikke får opp noen Contact™ i denne listen så anbefaler vi å slå av og på Bluetooth på din mobil.

Tast inn PIN-kode

Nå må du taste inn PIN-koden som vises på skjermen på Contact™.

Trykk på Koble sammen for å gå videre.

Legg inn telefonnumer

Nå skal du egge inn teleonnummer. Det er disse numrene i prioritert rekkefølge som Contact™ kontakter ved utløse alarmer eller varsler.

Trykk på Fortsett.

NB! Før du legger inn andres nummer bør du kontakte dem. De vil motta en verifiseringskode som du må få fra dem, og denne koden er bare gyldig i 5 minutter.

Legg inn telefonnummer

Trykk på for å legge inn første telefonnummer.

(Du kan legge inn opptil 3 nummer, og du bruker + for å legge til neste.)

Det er viktig at mobilsvar ikke er på, ellers vil Contact™ registrere alarmsamtalen som tatt og ikke ringe videre til neste på listen. Hvis man likevel ønsker/trenger mobilsvar, så må svartiden økes – for eksempel til ett minutt. Kontakt din mobilleverandør om du trenger hjelp.

Legg inn telefonnummer

Når du har trykket på så taster du inn telefonnummeret, og deretter trykker du Verifiser.

Verifisering må gjøres for å sikre at telefonnummeret er riktig.

Verifiser telefonnummer

Det nummeret du har oppgitt vil nå motta en tekstmelding med en firesifret kode. Denne koden taster du nå inn i appen.

Verifiser telefonnummer

Når du har tastet inn koden trykker du på Fortsett.

Oppsett FERDIG!

Du er nå ferdig med oppsettet. La Contact™ ligge på laderen.

Contact™ vil nå få overført innstillinger og være klar til bruk etter noen får minutter.

Hvis du vil lære mer om hvordan du bruker Contact™ så klikker du på Lær å bruke Contact, eller du kan trykk her.

Trykk på Fortsett for å avslutte oppsettet.

Se www.continyou.no/support for mer informasjon og tips.


Aktivere abonnement

Du må nå aktivere abonnement for Contact™

På hjem-skjermen (dashboard) går du inn på brukeren (Mor i eksempelet) og klikker på feltet Abonnement.

Du blir nå videresendt til der du skal velge abonnement og legge inn kredittkort.

NB! Du må logge inn med samme e-postadresse og passord som du bruker i appen.

Aktivere abonnement

Når du har logget inn må du legge inn kortnummer, utløpsdato og CVC i øverste felt. Så velger du månedlig eller årlig abonnement og til slutt trykker du Add subscription


Samtykkeerklæring

Du finner en samtykkeerklæring lenger bak i «Kom i gang» heftet som følger med esken.

Vi i ContinYou er opptatt av personvern og sikkerhet. Dersom helseklokken Contact™ ikke skal brukes av deg så anbefaler vi en samtykkeerklæring som bruker av Contact™ kan signere. Trykk på knappen for å laste ned en samtykkeerklæring, print den ut og fyll ut feltene.

Fant du ikke det du lette etter ?

Kontakt oss